tiistai 26. huhtikuuta 2016

Throw back.

Valokuvaaminen on minulle voimaannuttavaa ja tapa paeta toiseen todellisuuteen - oman pääni sisäiseen Ihmemaahan. Rakastan koko kuvausprosessia valmisteluineen. Useinmiten pyydän ystäviä tai tuttuja malleiksi tai kameran taakse. Laitan mallin hiukset ja meikin ja valitsemme tilanteeseen sopivat vaatteet. Kuvauspaikka voi olla valmiina mielessä tai sitten lähdemme sokkona etsimään sitä. Minulla on kuitenkin aina vahva intuitio siitä, tahdonko tällä kertaa kuvaamaan metsään vai veden äärelle. Paikalla on merkitystä.

Kuvien taakse kätkeytyy paljon. Minulla on usein joku voimakas tunne tai fiilis, joka täytyy saada purkaa kuvien kautta ulos. Se on minusta helppo tapa käsitellä vaikeita asioita.  Tykkään tuoda kuviin tiettyä fantasiamaailmaa, mutta joskus voimakas meikki on myös tapa tuoda se tietty fiilis ja herkkyys esiin. Vaikka harva sitä ajatteleekaan, nämä kuvat ovat ikkuna sieluuni ja sen saloihin.

Tässä muutamia vuosien takaisia kuvia poimittuna:

Lumikki. Prinsessa-projektia olisi tarkoitus jatkaa vielä joskus uusilla tulokkailla.

 
 Kesällä kuvaaminen on ihanaa valoisuuden vuoksi. Minulla ei kovin kummoista kuvausvälineistöä ole; kamerana toimii Canon EOS 1100D, omalla putkellaan vaikka haaveena olisikin uusi putki. Toisinaan olen saanut ystäviltäni lainaan putkea ja kameranjalustaa. Kyllä sekin päivä vielä koittaa, kun minä hankin ihan oman, uuden putken... Kuvanmuokkauksessa käytän milloin mitäkin. Picmonkey on varmaan se yleisin, mikä taitaa olla monelle tuttu juttu. Photoshopin saloihin minun on vielä tutustuttava. 

Silloin tällöin kun kelit eivät salli, väkerrämme kavereiden kanssa oman "studion". Täytyneekin joskus muistaa ottaa sellainen "behind the scenes" -kuva. :D

Pyykinkuivatusta...

"Kas, menninkäinen ennen päivän laskua ei voi milloinkaan elää päällä maan."

 Aamu viiden herätys kannatti ehdottomasti näiden kuvien aikaan! Saatiin otettua aivan mahtavia usvakuvia!

Vesi oli vielä kylmää, mutta Alma on rohkea malli eikä kylmää hätkähdä, varsinkaan kun on kuvaamisesta kyse... :D 

Olen aikamoinen kameleontti hiusteni kanssa. Tuo pinkki polkkis oli kyllä tosi magee. 

Dyyneillä.

Vaikka näiden kuvien jälkeen olikin tuloksena meressä uinut puhelin, en kadu mitään.  



Tässä oli vain murto-osa kaikista niistä lukuisista projekteista joita olen kuvannut. Nämä kuitenkin antavat hieman osviittaa minkälaisia kuvausprojekteja olen tehnyt ennen, ja minkä tyyppisiä kuvausprojekteja on mahdollisesti tulossa tulevaisuudessa. Uusia ideoita vilisee päässä triljoona ja muutama vanha projekti on jäänyt "hampaankoloon", niin että tekee mieli ottaa revanssi. 
Jos uudet projektit jäävät kiinnostamaan, niin jää ihmeessä seurailemaan. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti